søndag 11. oktober 2009

Fin kveld med gutta!

En helg i oktober ifjor leide to kompiser av meg og jeg en 40 fots seilbåt med "lærer" for å lære å seile. Tanken var at vi skulle leie seilbåt på et senere tidspunkt. F.eks i Helleas eller tilsvarende.

For noen uker siden begynte vi å prate på om vi skulle gjenta turen fra ifjor. Svaret var at det hadde vært hyggelig, men at vi ikke ville betale "læreren" fra ifjor for undervisning, men at vi kunne betale middag og overnatting på hotel i Drøbak om han stilte båten til disposisjon og ville være med oss på turen. Svaret var desverre nei!

Så da begynnte vi å prate om å ta en tur på byen.

Den turen ble igår.
Vi startet med en tur på Harald Huysman hvor vi kjørte to heat Gokart. Jeg hadde nesten glemt hvor morro det er. I begge heatene konsentrerte jeg meg om å velge idealspor og sammenliknet med tidligere kjøringer så klarte jeg forbedre rundetiden med mellom to og tre sekunder.

Etter gokartingen var vi alle tørste. Så dro vi ned til byen og på det gamle posthuset. Inne i det gamle posthuset har de annlagt en perle av en bar/restaurant som jeg anbefaler dere å avlegge et besøk. Her snublet vi over et par øl i de fantastiske lokalene før vi lot turen gå videre til Engebret.

Vel framme fikk vi et koslig bord og en hyggelig svensk servitør. Etter valgets kval landet vi på gravlaks til forrett og de to andre valgte fjellørret mens jeg valgte reinsdyr til hovedrett. Det var deilig! Praten gikk og vi koste oss!

Etter dette forsøkte vi å finne et sted med god men ikke alt for høy musikk. Ikke fordi vi ikke liker høy musikk. For det gjør vi, men fordi det blir så vansklig å prate. Så da ente turen i baren på toppen av Grand hvor vi var til turen gikk hjem i ettiden!

Takk til dere gutta for en super kveld!

Ingen kommentarer: