lørdag 7. februar 2009

Smil!

For de av dere som har lest mitt forrige innlegg. Så er det ingen hemlighet at jeg nå er i ferd med å ramle på hifi kjøret igjen :-)

De siste ukene har eldste mann og jeg diskutert høytalere, forsterkere og plassering av høytalere i et rom. Forsøk har vært gjort med mange par høytalere. Alt fra Infinity, Celestion, JBL til AR har blitt prøvd. Alt med samme nedslående resultat. Stua og kjellerstua er uegnet til å få bass i så lenge man spiller på langveggene.

Her for en uke siden ringe Christopher og lurte på om han kunne låne bil fordi han skulle opp til Electrocompaniet (EC) på Skårer for å hente forsterkere fra reparasjon. Jeg kastet meg på og tok med anniversaryen som har stått til "utsilling" siden den gikk i stykker (Les tidigere innlegg) slik at også den kan få den hjelpen den fortjener. På veien hjem ble vi pratene om at kanskje jeg skulle titte på en større EC. Christopher meldte seg straks til å følge med på nettet å se om det ble lagt ut noe for salg. Tidligere denne uken kom spørsmålet. Vil du ha en EC AW 100. Svaret ble ja og i går hentet vi den. Jeg var ikke helt utvilt etter en lang uke. Så det ble først idag at den ble koblet opp! Det låt bra, men fremdles slankt.

Etter noen timer ute med barna for å ordne noen ting. Så fikk jeg lysten over meg og flyttet anlegget over på kortveggen. Stor var spenningen da første låt kom over høytalerne. Wow! at jeg ikke har gjort dette før! Jeg fikk deilig bass og en plassering av instrumenter og stemmer som jeg aldri har hatt noen gang her hjemme. Resultatet er en Toregutt med smil om munnen som akkurat har avsluttet to og en halv time lytting til musikk og som gleder seg til neste økt!.

Ingen kommentarer: