lørdag 22. september 2007

Lille Blå er glad

Hm... Lenge siden jeg hadde en oppdattering på hvordan den går med lille blå nå! 9na er jo som kjent eier og sjåfør, mens jeg er copilot og reparatør. I sommer har det betydd diverse utfordringer som ny radiator, vannpumpe, registerrem, slavepumpe til klutch med mer.
Men nå har vi kommet til mer morsomme og slett ikke like viktige ting. Siden vi kom hjem fra ferie har tankene gått rundt og rundt og temaene har vært fjærer og støtdempere, montering av ny kalesj (ligger i garasjen), kjørelys, nyttt horn (det gamle var så lavt at både lille blå og jeg holdt på å bli flate under en trailer som ikke hverken så eller hørte oss. Godt vi hadde en annen fil til å flykte til!) diversepynteting og forbedring av lyden i bilen. Som gutter flest så ble det lyd først. Jeg monterte jeg inn en Infinity forsterker jeg hadde liggende. Det hjalp litt, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Høytalerne i hattehylla bunnet for et godt ord, og selv om lyden ble bedre så ble den slett ikke så høy som jeg ønsket. Svaret var nye høytalere i dørene. Økte størrelsen fra 5 til 6,5 tomm. Det hjalp også litt men fremdeles ikke nok. Lurer fremdeles på hva som skal til. Må jeg støpe kasse tro? Da hjalp det mye mer for totalen å sette inn skinn rund gir- og håndbrekkstang. Samt skifte innmaten i den elektriske antenna slik at den kunne gå fritt opp og ned igjen (egentlig ganske rart at det er mulig å lage så mange mulige kombinasjoner å montere det sammen som ikke passet i bilen. Det tok meg faktisk to hele kvelder). Nytt kompresorhorn er på plass så neste trailer kan bare passe seg!...hehe eller bør jeg ligge lavt fremdeles? Jaja.. høre oss skal de i allefall!

Mer følger ettethvert som jeg får ordnet det.

2 kommentarer:

Petunia sa...

Magiske hender...det er bare til å begynne å øve!!!
Men for meg har alle som kan skru på en bil "magiske hender"!!! Spesielt når vi har en gammel mandagsbil....

Lise sa...

Jeg har tagget deg! Se regler på bloggen min!