fredag 28. september 2007

Jeg er blitt tagget!

Jeg har blitt tagget av Lise, det var koselig!

Her er reglene:
1. Link to your tagger and post rules
2. Share 7 facts about yourself, some random and some weird
3. Tag 7 people at the end of post and list their names
4. Let them know they were tagged by a comment on their blog

Dette med linkingen var vanskeligere enn jeg viste, men det løste seg da etterhvert.

Syv fakta om meg:
1. Jeg oppfatter meg selv som litt rotete, mens mange av de som er rundt meg mener jeg kan være for detaljorientert. Kremt....det er jo veldig gøy å ha kontroll på detaljene også da!

2. Jeg hater konflikter, noe som gjør at jeg feiger ut oftere enn jeg burde!

3. Jeg elsker å plukke ting fra hverandre for å finne ut hvordan de virker. Jeg tror jeg er blitt ganske ok til å reparere ting som har gått istykker av det. Dessuten er det en god grunn til å kjøpe verktøy. 9na og andre har påpekt at jeg er gadget-frik! De to siste innfallene (tapetfjerner og sukkerspinn maskin) Ble stoppet av den mer fornuftige 9na som mente vi kunne leie tapetfjernemaskin den gangen i tiåret vi trenger det. Dessuten hva skal man med en sukkerspinnmaskin.....ja, si det!

4. Jeg er veldig glad i musikk. Når jeg hører på gamle favoritter som Supertramp, Manfred Man... etc, eller all annen musikk som andre diplomatisk ville sagt, så plystrer jeg. Ikke vanlig men annen eller tredjestemme. Det driver familien til vannvid. Prøver å slutte, men dette er en gammel vane som er vanskelig å fjerne. Med musikken så går autopiloten på og plystringen starter.

5. Jeg startet med karate da jeg gikk på gymnaset. Det ble bare ett halvt år men drømmen om svart belte var tent. Mange år senere da jeg oppsøkte klubben så hadde de skiftet stilart så da var det bare å begynne på nytt. Det gikk til grønt belte. Så ble det fem år opphold før jeg startet opp igjen. På dagen seks år etter jeg ble gradert til grønt så fikk jeg blått belte. Nå har Anders begynnt på barneparti, og drømmen har våknet igjen.......

6. Jeg er veldig glad i mat. Det synes også på størrelen...dessverre. Jeg liker å lage god mat, men er veldig lite eksperimenterende. Det går i det samme, biff, scampi, lasagne, pastaretter. Jeg kjøpte en grillkokebok på vårparten, men den er jo aldri der er når jeg skal handle eller lage maten hehe.

7. For mange år siden da kiloene begynnte å feste seg så ble det tatt en avgjørelse av min venn Knut og meg. Vi skulle ikke legge om spisevanene, men heller trene slik at vi var på g. Det har medført at jeg er skippertaks trimmer. Løp tre til fem ganger i uka en periode noe som medførte en påmelding og gjennomføring av halvmaraton. Så masse spinning og sykling. Det ente i to Birken deltakelser. Etter det har det igrunnen bare blitt så som så. Trente spinning med sykkelklubben Frøy sist vinter og kjøpte landveissykkel før påske for å være med på utetreningen. Det ble litt for tøft. Turer på 9 til 12 mil som skulle være såkalte rolige søndagsturer!!! De andre cruiset rundt med 110- 130 pulsslag i minuttet mens jeg lå og banka oppunder 170-175. Blir laaang tur da.... Jeg har ikke gitt opp, skal følge treningen gjennom vinteren igjen. Hvis ikke det blir karata igjen da!


Nå kommer det vanskelige. Tagge syv andre... hm... de bloggene jeg leser er jo allerede tagget. Nei, jeg får nok komme tilbake på den saken!

2 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Dette var jo koseleg å lese. Så vart eg pittelitt kjend med mannen til 9na:o)

9na sa...

<3, gjett hva der betyr da!!!