tirsdag 29. mai 2007

Pinse på hytta

Fredag dro vi til hytta for å feire pinsen. Det vil si Anders, Cathrine, Nina, kattene og jeg. Vel fremme i syv tiden ble grillen varmet opp og deilig biff med bakte poteter ble laget. Etter maten så vi på en gammel klassiker hos oss: "Tilbake til femtiden". Denne gangen ble det tredje episode hvor Doc og Marty havner i det gamle vesten (1855). Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har sett de tre filmene men vi koser oss og ler like godt hver gang.

Lørdagen startet med deilig sol og frokost. Jeg dro sammen med en av hyttenaboene våre til det lokale postkontoret for å få opprettet en disponent til på hyttefeltets konto. Det skulle vise seg å være en utfordring. Damen bak skranken var veldig hyggelig og forståelsesfull men kunne desværre ikke endre fullmaktsstrukturen uten at det forlå et organisasjonsnummer. Etter en del overtalelse fikk vi henne til å gå inn på Brønnøysundregistrene for å søke det opp for oss, men der sto det ingenting om Brandstorp vel. På spørmål om det kunne være et dummynummer, lagt inn av posten i sin tid da kontoen ble opprettet, svarte hun at jo det kunne det nok være. Jeg sa da at da bør det vel ligge i ditt system allerede. Slik at du bør jo kunne søke det opp. Til svar fikk jeg at det lå nok i Postbanken og at da måtte jeg ringe dit. Jeg for min del ante ikke at det var to forskjellige enheter. Jeg har alltid regnet posten for både å ta seg av ja, bank og postjenester. Jeg spurte om ikke hun kunne ringe for oss mens vi ventet, men det kunne hun ikke. Men hun kunne vente mens jeg ringte. Vel vel, etter en del forsøk på å nå postbanken på min mobil uten hell. Ble vi enige om at da tar vi heller å tømmer kontoen og setter pengene inn i en annen bank. Ikke så halvgæli resultat det. Litt over en time på å "ta ut penger" fra posten.

Tilbake på hytta gikk resten av dagen til å nyte sola og dagen. Det blåste litt kald vind, men det var deilig og vi gikk ikke inn igjen før det var tid for mat. Ungene fikk velge og valget ble Taco med tilbehør. Dette ble en lang filmkveld. Etter noe overtalelse av Cathrine ble Dirty Dancing satt på plakaten. Cathrine var ikke helt sikker på om hun ønsket å se den. Tittelen ga jo asosiasjoner til en annen kategori film. Vel igjennom var hun mer fornøyd, men kvelden var ung og Anders og Cathrine ville se mer film. Nina og jeg har hatt som prinsipp at vi aldri skal se mer enn en film pr kveld. Det prinsippet ble brudt denne pinsen. Resultatet ble at vi så Grease.

Søndagen møtte oss med overskyet men varmt vær. Etter en deilig frokost med nystekte rundstykker og egg gikk dagen med til å rydde opp ute og i masse vedkubber som har ligget rundt hytta i terrenget siden vi feldte en del trær ifjor. Å det var deilig å få gjort!!!! Da kvelden kom var vi slitne og trøtte og skikkelig orginale. Så da ble det mer grillmat. Biff med bakte poteter igjen. Til å underholde oss under maten så vi Jersey Girl på tv etterfulgt av Jakten på rød oktober. I grunnen ganske interresant. Jeg hadde tenkt at det kunne være en spennende film for Cathrine (hun er jo over 15), men jeg var litt i tvil om Anders som er 11 burde få se den. For å ikke lage for mye rundt det så tenkte jeg til slutt at, ok så får han se den da! Det morsomme startet ganske fort. De to jeg hadde tenkt å se filmen sammen med, nemlig Nina og Cathrine, rakk så vidt å få med seg rulleteksten på begynnelsen av filmen før de sovnet, mens han jeg egentlig hadde håpet skulle duppe av ganske tidlig, ja, han satt som et tent lys til siste sekund. Verden er rar!

Om søndag var grå så hadde ikke mandagen tenkt seg å bli noe bedre nei! Her startet det med regn fra vi sto opp, og det holdt seg til vi dro hjem. Så da var det igrunn bare å kose seg inne og vente på at kattene skulle komme inn. Det gjorde de. Den ene våtere enn den andre. Siste mann eller skal jeg si pusejente inn var Figaro (ja hun er jente). Så da var det bare å fylle opp bilen og komme seg hjem.

Alt i alt en deilig langhelg på hytta!

4 kommentarer:

Catta sa...

Så koselig du har skrevet!!!
Det VAR en koselig helg... men... sovnet vi så fort?? =P
Vi må se rød oktober igjen, da :):P

9na sa...

Klar for Rød oktober, ja... ZZzzz...

9na sa...

Hva med en liten oppdatering av bloggen? hihi

9na sa...

...Du!... Mekaniker'n; Nå er det absolutt på tide med en oppdatering!!